niedziela, 22 stycznia 2012

Welcome ;D

Witam wszystkich wiernych użytkowników. Stworzyłam tego bloga, aby dzielić się z myślami, zdaniami o gotowaniu, internecie oraz o jeździe konnej.
Przedstawię się krótko. Mam na imię Zuzanna. Mieszkam pod Toruniem ;) Jeżdżę konno już prawie 9 lat. Mam spore doświadczenie... ;) Jeżdżę naradzie do jednej skromnej stadniny, ale pomyślę o innej, aby spróbować konie z jeszcze innych ras. W mojej stadninie są konie trakeńskie i jeden koń wielkopolski. Według mnie trakeńskie są trochę... cwane. Łatwo się spłoszą i umieją nie słuchać jeźdźca. Ale po ciężkiej pracy jakiś dobry efekt jest.
Każdy ma w sobie ulubionego konia i znienawidzonego. Moim ulubionym koniem jest siwy, ma na imię Strug. Pędzi szaleńczo, ale jest fajny i uroczy. Lubi mnie słuchać. Natomiast... mniej lubiany to Bella. Szarpie się, potyka się specjalnie, nie słucha i zawsze ma dziwne wymysły. Opanuję ją, ale cwana jest. Aha, i trochę ciężko na nią wsiąść *_*. Ucieka, że nie wiem.

Umieszczę mój ukochany słodki przepis. Moja mama uwielbia je i czasami w każdą niedzielę robię :)

Kruche kieszonki z niespodzianką 

•    Czas: ok. 30 minut
•    Ilość porcji: 6 dużych ciasteczek (dla 3 osób)

Składniki:
•    1 szklanka mąki (z górką)
•    100 g masła (1/2 kostki)
•    3-4 łyżki cukru
•    1 jajko
•    2 jabłka lub więcej
•    1 łyżeczka cynamonu lub przyprawy do deserów

Krok 1.
Najpierw siekam masło z mąką i cukrem, potem wbijam jajko i zagniatam. Zagniecione ciasto chowam na 5-10 minut do lodówki, a potem wałkuje między dwoma foliami spożywczymi lub na omączonym blacie.

Krok 2.
Jabłka kroję na 4 części.

Krok 3.
Układam jabłka, posypuję cynamonem lub przyprawą do deserów (można dosypać cukier, aby wzmocnić smak) i kroję ciasto, a potem każdego jabłka zawijam zlepiając delikatnie brzegi. Układam łączeniem do dołu i wstawiam na blaszce (położyć papier na blachę) do nagrzanego do 200°C piekarnika na 20-25 minut, aż będą rumiane.
Podaję na gorąco lub zimno, smacznego.

Uwaga.
Zanim układasz ciastka na blachę, połóż papier, aby się nie przyklejały. Soczyste jabłko może puścić trochę soku, więc może ubrudzić blachę i będzie ciężko szorować.
Można dodać cukru brązowego, posypać cukrem pudrem i będą wyśmienite ;) Zdjęcia później dodam, gdyż mam mały problem na komputerze.

Z pozdrowieniami. Arwena_Saphira ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz